Колекція Музею американської вивіски (The American Sign Museum) у Цинциннаті, який, як це зрозуміло з його назви, спеціалізується на американській зовнішній рекламі, налічує понад 3800 експонатів, понад 200 з яких можна побачити у постійних експозиціях.
Найстаріші вивіски у музеї були створені у кінці дев'ятнадцятого сторіччя, найновіші - у сімдесятих роках двадцятого.
Зустрічає відвідувачів шестиметровий джин зі склопластику, який колись належав компанії в Лос-Анджелісі, що займалась чисткою килимів.
Компанію джину складає рожева свиня, місце походження якої невідоме (це, мабуть, новий експонат, тому що нічого про неї не було написано)
Експозиція музею розташована у хронологічному порядку, але якщо йому не слідувати - все одно цікаво. Починається все з найпростіших, друкованих чи розписаних від руки вивісок.
Далі - витвори мистецтва, вивіски розписані вручну золотими літерами. Технологія такого розпису трималась у секреті і такі вивіски вважались вищим пілотажем майстерності.
Найвідомішими були вивіски компанії Beverly, агенції з Чикаго. У 1950-60 роках вона стала законодавцем стилю і майстерності. Свою продукцію вони рекламували за допомогою кольорових ескізів, які у наш час теж є об'єктом для колекціонування. Один із найвідоміших дизайнерів вивісок Боб Сіландер (Bob Seelander) є автором таблички з клятвою вірності прапору США. Ця табличка цікава тим, що на ній відсутні останні слова клятви "Під богом"("Under God"). Цю фразу додали до клятви лише у середині п'ятидесятих, під час боротьби з комуністичними ідеями.
Неонові вивіски є найпопулярнішими й в першу чергу приходять на думку, коли ми згадуємо про рекламу в Америці. Я на них зупинятись не буду, бо всі й так все знають, тим паче що ми вже були у подібному музеї, який повністю присвячений неону.
А от у донеонову еру вивіски прикрашали звичайнісінькими лампочками, такі вивіски були у широкому вжитку у 1900-1925 роках.
Найбільший зал музею перетворений на старе місто, просто обліплене рекламою - на стінах, у вітринах...Всюди де сягає око.
Найбільша вивіска музею теж дуже стереотипно-американська - це вивіска McDonalds 1963 року. На ній зображено Спіді, маскот, який відома мережа фастфуду використовувала перед появою усім відомого і звичного Рональда МакДональда.
Деякі вивіски представлені у музеї навіть в оригінальних коробках, щоб отримати таку вивіску колекціонери душу можуть продати :)
Ця реклама стала такою ж відомою як і сам парк, тож люди тепер їздять сільськими дорогами у її пошуках, в інтернеті є цілі сайти присвячені хлівам з рекламою і картами де їх можна знайти. Геніальна ідея розміщення реклами на узбіччях дороги належить засновнику Рок-Сіті Гарнету Картеру. У 1935 році американська економіка почала відходити від Великої депресії, тож крім хліба люди почали шукати видовищ, чим Картер і вирішив скористатись. Щоб принадити відвідувачів у свій парк він розмістив величезні надписи "Побач Рок-Сіті" (See Rock City) на дерев'яних коморах, яких дуже багато у місцевості що оточує парк. Ідея виявилась дуже вдалою. Фермери отримували безкоштовні квитки в Рок-сіті, купу сувенірної продукції(тим хто від неї відмовлявся давали 3 долари), і безкоштовно пофарбований хлів, а Гарнет сотні рекламних щитів.
У музеї багато вивісок відомих компаній, на які цікаво подивитись і порівняти їх з сучасними.
Музей невеличкий, ми чомусь очіквали більшої площі, але дуже цікавий. В ціну квитка входить і тур, та ми ходили собі самі, у нас як завжди не дуже багато часу було.
Немає коментарів:
Дописати коментар