вівторок, 16 травня 2017 р.

Ерагон. Цикл Спадок. Крістофер Паоліні (Eragon. Christopher Paolini)

Крістофер Паоліні написав цю книгу, коли йому було п'ятнадцять, хлопчик молодець, тут нічого не скажеш, але якщо вам більше ніж п'ятнадцять років й ви прочитали у житті більш як дві книги, не варто витрачати час на "Ерагон". Мене дуже дивує величезна кількість позитивних відгуків і поява її в усіх списках найкращих фентезі книг. Хоч я й не можу сказати нічого особливо поганого про "Ерагон", хорошого теж нема що сказати. Можливо я просто забагато читала підліткового фентезі й фентезі в цілому останнім часом, можливо у мене завищені вимоги після "Пісня льоду й полум'я", можливо я трохи старувата, не знаю...

Отже, "Ерагон" - перша книга циклу "Спадок", автор писав її два роки. Батьки Крістофера опублікували роман за власний кошт невеликим тиражем. Випадково книга потрапила на очі одному з досить відомих журналістів, який показав її видавцям, після чого роман перевидали й він набрав популярності.
Сюжет досить простенький, неосвіченому хлопцю, який усе життя прожив на фермі, випадково дісталось яйце дракона. Пізніше, за законами жанру, з яйця вилупилась симпатична дракониха Сапфіра, а поруч намалювався мудрий наставник Бром. Далі Бром, Сапфіра і Ерагон, так звати головного героя, усю книжку кудись ідуть. Під час дороги з ними трапляються різноманітні пригоди, з яких їх завжди виручає щасливий випадок. З одного боку нічого такого, з іншого боку купа приємних випадковостей швидко набридає. Сюжет не можна назвати захоплюючим, до того ж він весь час нагадує інші книги чи фільми, Володаря Перснів наприклад. До прямого плагіату не доходить, але постійне відчуття "я це вже бачила" не відпускає усю книгу.
Також книга могла б послужити довідником зі штампів жанру фентезі, тут вам і мудрий наставник, і дракон, і прекрасні ельфи, і небезпечна подорож, і магія, і прадавня мова, і т.д і т.п
Про мову слід сказати окремо, не про прадавню, а про мову якою написана книга, особливо діалоги. Живі люди так не розмовляють, це раз, а два - словниковий запас і грамотність однакові й у сільського хлопчика, і у мудрого наставника, і в ельфів, і у гномів.
Книга можливо сподобається зовсім юним, та як перша книжка у стилі фентезі, для ознайомлення з жанром. Я ж після "Ерагону" вирішила поки що зробити перерву і не читати фентезі, може мене попустить.
Оцінка 4 з 10.

Немає коментарів:

Дописати коментар