вівторок, 13 грудня 2016 р.

Залишенець. Іван Шкляр

Творчість Шкляра мені не сподобалась мені ще після прочитання "Маруся", але випадково мені потрапив в руки його роман "Залишенець", тож я вирішила дати йому другий шанс. Безперечно, "Залишенець" кращий ніж "Маруся", але більше я читати Шкляра не буду.
Залишенець. Іван Шкляр

"Залишенець" - історичний роман, який вийшов у 2009 році, події у ньому розгортаються у 1920-роки навкруги боротьби українських повстанців проти радянської влади. Шкляр працював над романом біля тринадцяти років, збираючи різні документи, шукаючи інформацію у розсекречених архівах КДБ. Цікаво те, що фактично роман написаний двома мовами - російською наведені витримки з документів, сам же твір - українською. Тобто нормально читати цю книжку зможе тільки людина, яка вільно володіє обома.
Головний герой роману отаман Чорний ворон очолює загін українських повстанців у Холодному Яру. В романі йдеться про їх нелегку долю, безнадію, переслідування, та трагічну загибель. "Воля України або смерть", було написано на прапорі холодноярської республіки й, на жаль, саме смерть знайшли більшість цих людей.
Вихід роману викликав бурю емоцій після виходу - сприймали твір по різному - від захвату, до звинувачень у нацизмі, ксенофобстві та в усіх інших гріхах. Мені теж здається, що Шкляр трохи перестарався. Описувати звірства ворога це одне, а переходити на зовнішність це вже дитячий садок якийсь. Ще мені було незрозуміло нащо скільки крові й м'яса у цій книзі. Кінг і Джордж Мартін відпочивають. Я не проти ні одного, ні проти другого, особливо вважаючи, що один з моїх найулюбленіших жанрів книг це жахи, але що занадто, то не здраво. А тут було саме занадто і часто недоречно, аби написати. Ну і наостанок, сама розповідь якась рвана, перескакує з одного героя на іншого, з іншого на старого ворона, і якось воно не клеїться до купи. Цікава історія, трагічна сторінка історії (наче в Українській історії є не трагічні сторінки), закручена сюжетна лінія і майже ніякого задоволення від читання. Цей твір отримав багато нагород, але мені здається їх дали за тему, а не за художню цінність роману. Оцінка 4 з 10-ти

Немає коментарів:

Дописати коментар