субота, 27 серпня 2016 р.

Музей військової авіації, штат Делавер (Air Mobility Command Museum, Dover, Delaware)

Музей військової авіації знаходиться далеко від мегаполісів, невеликий за розмірами, але надзвичайно інформативний і цікавий. Дуже нам сподобався. На відміну від багатьох музеїв, там можна заходити у середину літаків, не всіх, на жаль, але це вже великий плюс.  Також багато літаків знаходяться надворі, де вони набагато краще виглядають ніж у приміщеннях. Всі літаки прикуті ланцюгами до землі - щоб не втекли, бо вони такі - тільки відвернувся, а вони вже майнули в небо.
Локхід С-141Б «Старліфтер». Музей військової авіації, штат Делавер (Lockheed C-141B Starlifter. Air Mobility Command Museum, Dover, Delaware)


Насправді ж це зроблено для того, щоб вітром їх не піднімало і не штовхнуло одне на одного та не пошкодило. Всі літаки гарно відреставровані, і це найбільша коллекція саме відреставрованих військових карго і літаків-дозаправщиків у США.
Музей був заснований у 1986 році, а почалось усе з реставрації бомбардвальника B-17G Шу-Шу-Бейбі("Shoo Shoo Baby"), як завжди активісти та волонтери взялись за справу, до них приєднались інші, потім держава почала допомогати.
Музей військової авіації, штат Делавер (Air Mobility Command Museum, Dover, Delaware)
Наступним літаком за який вони взялись став С-47А "Turf and Sport Special" від якого відмовились всі інші музеї, бо він був у жахливому стані.  За значні докладені зусилля Повітряні сили США вирішили допомогти музею і виділили йому три ангари на своїй базі, включаючи Ангар 1301, який входить до Національного реєстру історичних будівель. В цьому ангарі колись проводились випробування ракет.
В музеї крім літаків непогана коллекція прапорів. Найперші прапори США виглядали приблизно так
Музей військової авіації, штат Делавер (Air Mobility Command Museum, Dover, Delaware)
Їх дизайн був розроблений самим Джорджом Вашингтоном. Цікавий факт -  британці, коли вперше побачили прапор під час битви подумали що американці здаються, так як на прапорі є елементи Британського прапора.
Це прапор 1777 року. Довгий час не було ніяких правил щодо розміщення зірок на полотнищі, чи їх розміру, тож багато ранніх прапорів відрізняються один від одного, кожен шив собі прапори на власний смак. Головне щоб смужки із зірочками були.
прапор CША 1777 року.Музей військової авіації, штат Делавер (1777 USA Flag. Air Mobility Command Museum, Dover, Delaware)
Традиційні "зірки та смужки" на початку становлення США як держави вважались в основному морським прапором, а на прапорах сухопутних військ часто розміщували - Орла, герб Америки.
Музей військової авіації, штат Делавер (Air Mobility Command Museum, Dover, Delaware)
Це прапор Піхотного Полку, перший прапор, який було створено спеціально для окремого військового формування США у 1791 році.
Прапор Піхотного полку CША 1791 року.Музей військової авіації, штат Делавер (1791 USA Infantry Regiment Flag. Air Mobility Command Museum, Dover, Delaware)
Але вистачить про прапори, ми ж все ж таки на літаки прийшли подитивитсь.
Вако CG-4 (Waco CG-4) -  військово-транспортний планер часів Другої світової війни. Їх було побудовано майже 14 тисяч. До наших часів дожило лише 12. Вважалось, що дешевше при пошкодженні їх залишати на полі битви ніж ремонтувати, тож поступово один за одним вони були втрачені.
Вако CG-4. Музей військової авіації, штат Делавер (Waco CG-4.Air Mobility Command Museum, Dover, Delaware)
Боінги B-17 (Boeing B-17) називали літаючими фортецями. Їм часто давали імена та прикрашали їх малюнками.
Боінг B-17. Музей військової авіації, штат Делавер ( Boeing B-17. Air Mobility Command Museum, Dover, Delaware)

Боінг B-17. Музей військової авіації, штат Делавер ( Boeing B-17. Air Mobility Command Museum, Dover, Delaware)

Боінг B-17. Музей військової авіації, штат Делавер ( Boeing B-17. Air Mobility Command Museum, Dover, Delaware)
HH-43 "Huskie" використовувався для пошуково-рятівних операцій і як гелікоптер пожежників.
HH-43 "Huskie". Музей військової авіації, штат Делавер (HH-43 "Huskie". Air Mobility Command Museum, Dover, Delaware)
С-47 «Скайтрейн» (C-47 Skytrain) теж використовувався під час Другої світової, це військово-траспортний літак.
С-47 «Скайтрейн». Музей військової авіації, штат Делавер (C-47 Skytrain. Air Mobility Command Museum, Dover, Delaware)

С-47 «Скайтрейн». Музей військової авіації, штат Делавер (C-47 Skytrain. Air Mobility Command Museum, Dover, Delaware)

С-47 «Скайтрейн». Музей військової авіації, штат Делавер (C-47 Skytrain. Air Mobility Command Museum, Dover, Delaware)
Локхід С-141 «Старліфтер» (Lockheed C-141 Starlifter) — ще один військово-транспортний літак. Був на озброєнні з 1965 року по 2006.
Локхід С-141 «Старліфтер». Музей військової авіації, штат Делавер (Lockheed C-141 Starlifter. Air Mobility Command Museum, Dover, Delaware)
На першій фото посту - його брат Локхід С-141B «Старліфтер» . В нього можна було зайти. Ззовні він не виглядає таким вже й великим, зате всередині розумієш його розміри.
Локхід С-141Б «Старліфтер». Музей військової авіації, штат Делавер (Lockheed C-141B Starlifter. Air Mobility Command Museum, Dover, Delaware)

Локхід С-141Б «Старліфтер». Музей військової авіації, штат Делавер (Lockheed C-141B Starlifter. Air Mobility Command Museum, Dover, Delaware)
Глянувши на цей літачок я подумала, що він виглядає як у фільмі "В бой идут одни старики", але не придала цьому великого значення, також ні на які думки мене не навела зірка на хвості. Лише побачивши корявий надпис "Слив бензина", ми зрозуміли що щось тут не так:)
АН-2 1947 року. Музей військової авіації, штат Делавер (AN-2, Colt. Air Mobility Command Museum, Dover, Delaware)
Де музейні робітники доп'яли АН-2 1947 року залишається загадкою.
АН-2 1947 року. Музей військової авіації, штат Делавер (AN-2, Colt. Air Mobility Command Museum, Dover, Delaware)
Цей літак з "носиком" C-124 Глоубмастер (C-124 Globemaster), теж використовувався для перевезення вантажів. Виглядає дуже мило.
C-124 Глоубмастер.Музей військової авіації, штат Делавер (C-124 Globemaster. Air Mobility Command Museum, Dover, Delaware)
Легендарний “Ірокез” (Bell UH-1 Iroquois), на прізвисько “Хью”, його активно використовували під час війни у В'єтнамі, щоб вивозити поранених і доставляти провізію. Дуже багато Ірокезів і досі справно працюють, багато з них пішли на пенсію і стали жити цивільним життям.
“Ірокез”. Музей військової авіації, штат Делавер (Bell UH-1 Iroquois. Air Mobility Command Museum, Dover, Delaware)
На цьому я мабуть зупинюсь, тому що про кожен літак треба ще стільки ж написати, а мені вже набридло:), але музей вартий довгої дороги і того, щоб витратити на нього кілька годин.
Музей військової авіації, штат Делавер (Air Mobility Command Museum, Dover, Delaware)