Грецьке слово "Dia", яке в перекладі значить "завдяки" було обрано як назва, щоб відбивати роль організації в наданні можливостей мистецьким проектам, які б інакше просто не були б втілені у життя
Першими авторами які почали співпрацювати з Dia стали Дональд Джадд(Donald Judd), Ден Флавін (Dan Flavin), Маріан Зазеела (Marian Zazeela) та інші. Вони отримали стипендії та студії, в яких вони могли б працювати. Перша виставкова зала була відкрита у Нью-Йорку. За початковим успіхом почались фінансові труднощі та розбірки, зміна керівництва, і так далі, бо мистецтво мистецтвом, а за студії, матеріали і виставкові зали треба платити. Все врешті решт владналось у 1987.
Галерею у місті Бікон, штат Нью-Йорк , було відкрито у 2003 році. Знаходиться вона у приміщенні фабрики яка виробляла картонні коробки. Галерея має виставкову площу 15000 квадратних метрів і є однією з найбільших галерей сучасного мистецтва в країні.
Dia вражає масштабами та інсталяціями зробленими в ній. Іноді доводилось думати, не тільки що хотів сказати автор, а і чи взагалі це мистецтво чи після ремонту не прибрали. Таке мистецтво не завжди зрозуміло і я не фанат, але було дуже цікаво що твориться у людей в голові і як взагалі можна до такого додуматись. Цікаво, що дизайн для деяких приміщень галереї був спеціально розроблений для того чи іншого об'єкту. Наприклад, ось це не просто якісь кімнати й коридори, а інсталяція Роберта Ірвіна "Екскурс: Пошана Квадрату в Кубі" (Robert Irwin: Excursus: Homage to the Square³). Назву перевела дослівно, бо не знаю що автор мав на увазі й що хотів сказати.
Робота Майкла Хейзера "Негативний Мегаліт" (Negative Megalith, Michael Heizer), виглядає це як дуже реалістично намальований камінь, чи фото каменю, але це просто каменюка у ніші. Cправжня
Наступна інсталяція займає гігантське напівпідвальне приміщення. Називається вона "Нескінченний неон". Автор - Франсуа Мореллет. (No End Neon. François Morellet). Цікава вона тим, що щоб подивитись цю інсталяцію треба пройти спеціальним маршрутом, у приміщенні стоять працівники музею, які показують куди йти. Узори з неонових трубок міняються в залежності від того, з якого боку на них дивишся. Цікаво!
Тут здається почали збирати меблі й не закінчили. Щонайменше, так здається. Насправді ж це інсталяція Імі Кнобеля "Кімната 19" (Imi Knoebel. Raum 19)
Якщо ж без сарказму і серйозно, то дуже сподобались роботи Луїзи Буржуа. Особливо її "Павук, що підкрадається" (Louise Bourgeois Crouching Spider). Я таких павуків бачила і раніше, але в маленькій обшарпаній кімнаті він більше вражає і лякає.
Інші її роботи:
Також мені дуже сподобались незвичайні скульптури Джона Чемберлена. (John Chamberlain). Виготовлені з частин автомобілів, вони справляють подвійне враження і викликають емоції, що суперечать одна одній. Перша асоціація, коли бачиш покручений, зім'ятий метал - це аварія, щось негативне, з іншого боку - скульптури яскраві й чомусь виглядають тендітними. Тому виникає конфлікт і щоб його розв'язати хочеться ці скульптури розглядати й розглядати.
Робота Брюса Номана "Картографування студії 1 (Bruce Nauman Mapping the Studio I) залишає якесь тривожне відчуття. Темне приміещщня. Стільці. Фото якогось закинутого приміщення на всю стіну.
У мистецькій галереї Dia представленні дуже незвичайні роботи. Масштабні. Не такі. Дивні. Комусь таке мистецтво подобається, комусь ні, але всі вони по своєму цікаві і показують різноманітні сторони мистецтва і те, що на світ можна дивитись (і бачити його) абсолютно по-різному. Багато робіт просто дивували, деякі змушували задумуватись, але більшість точно запамяталась.
Немає коментарів:
Дописати коментар