пʼятницю, 10 квітня 2015 р.

"Дім дивних дітей"(Miss Peregrine's Home for Peculiar Children), Ренсом Ріггз

Книга, а точніше дві книги, "Дім дивних дітей"(Miss Peregrine's Home for Peculiar Children)  і "Місто Порожніх"(Hollow City) Ренсома Ріггза зачарувала і розчарувала одночасно.
Почнемо з гарного. Зачарувала вона мене насамперед картинками,  це книжка, яку треба тільки читати, слухати не підходить. Спочатку вона взагалі планувалась як книга старих і дуже дивних фотографій, які Ріггз колекціонує. Коли він хотів опублікувати книжку його  редактор з агенції Квірк Букс(Quirk Books) запропонував на основі цих фото написати історію, що Рігс і зробив.

Для історії йому було треба набагато більше фотографій, ніж було на той час в його колекції, тому в книгу увійшли ще фото з колекцій Леонарда Лайфута(Leonard Lightfoot). Виявилось, що багато людей захоплються збиранням таких фото, шукають їх по антикварних магазинах і на блошиних ринках.
В книгах розповідається про хлопчика Якова, якому після страшної смерті дідуся, дістався у спадок набір дивних фото. Дідусь завжди розповідав Якову дивні історії,  тому хлопчик, використовуючи фото як ключі до розгадки таємниці, їде на острів в Уєльсі. Там він знаходить закинутий і зруйнований під час другої світової війни дитячий будинок. Так починаються його пригоди у світі минулого і дітей з надзвичайними можливостями. Історія дуже насичена подіями, таємницями, пригодами, але....
Тут переходимо до поганого. Автор мабуть вирішив заробити на книжці стільки грошей, скільки можливо. Тому книги - це не окремі книги серії, а просто одна книжка розірвана на три частини. Прочитавши першу, яка закінчилась на найцікавішому місці, я подумала ну добре, прочитаю другу і взнаю, як склалась доля особливих дітей. Але друга книжка так само закінчується нічим. Я не знала, що книг планується три. Дочитувала другу і відчувала, що події складаються так, що ще писать і писать, а залишилось тільки 40 сторінок. Як виявилось, ці 38 з них були початком наступної книги. Я їх навіть читати не стала,  настільки мені це не сподобалось. Вважаю, що серія книг повинна складатись з окремих історій, з початком і кінцем поєднаних героями і якоюсь спільною історією, як наприклад серія про Гаррі Поттера. А коли одна книжка жорстоко розпиляна на три частини - то це вже не серія. Треба на обкладанці попереджувати, що це одна книга в кількох томах, які будуть виходить раз у кілька років. Зла я була як дочитала:) Зараз навіть не впевнена, що буду читати третю книжку, коли вона вийде.
Якби я оцінювала тільки історію, то моя оцінка була б 9 з 10, але за зруйновані надії і задоволення тільки 5.

Немає коментарів:

Дописати коментар